Witamy na forum Zapraszamy do rejestracji!
  • Logowanie:

Gór - Pis Sp. J. - Osiedle Różana, Ząbki, dowolna, ul. Różana

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 79 Głosów - 2.85 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Akty notarialne
03-09-2012, 18:48
Post: #1
Akty notarialne
Osiedle Różana: Co sądzicie o aktach notarialnych? Czy są jakieś wpisy, które są nie do zaakceptowania?

"Największym człowiekiem jest ten, który jest panem samego siebie". Seneka
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
23-02-2014, 20:57
Post: #2
RE: Akty notarialne
czy ktoś sie orientuje jaki jest koszt notariusza przy 56 m mieszkaniu?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
23-02-2014, 22:24
Post: #3
RE: Akty notarialne
W okolicach 2500-2700zl, taka informacje dostalismy jakis czas temu od p.Pawła a tak naprawde ile to bedzie to dowiemy sie po 10marca jak zaczniemy podpisywac akty.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
10-03-2014, 16:50
Post: #4
RE: Akty notarialne
koszt to 1% wartości mieszkania.
Odpowiedz cytując ten post
10-03-2014, 20:12 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2014 20:23 przez piteron.)
Post: #5
RE: Akty notarialne
no nie koniecznie
koszt za 55,92 to dokładnie 2761,67
w przypadku małżeństw kwota jest niższa o 150 zł
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
26-03-2014, 22:58
Post: #6
RE: Akty notarialne
Większość mieszkańców jest już po podpisaniu aktów notarialnych, proponuję aby opisać drogę postępowania naszej polskiej biurokracji związanej z dalszym załatwianiem spraw mieszkaniowych po akcie notarialnym (konkretnie chodzi mi o jakie umowy powinniśmy podpisać, gdzie się udać, do jakiego urzędu, jakie opłaty porobić itp.)
Jestem pewny że te informacje ułatwią innym przejście przez dalszą drogę załatwiania spraw z zakupem mieszkania, tym bardziej że w natłoku spraw związanych z wykańczaniem można o czymś istotnym zapomnieć.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
27-03-2014, 01:06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2014 01:31 przez piteron.)
Post: #7
RE: Akty notarialne
wszystko jest uzależnione czy mamy mieszkanie w kredycie czy tez kupione za gotówkę
w podpunktach opisze co my wiemy
(opcja z kredytem)
-odbieramy akt notarialny

-zgłaszamy ten fakt w banku,czekamy na dokumenty z banku potwierdzające ten fakt(ustanowienie hipoteki) ,i tu uwaga od momentu otrzymania tych dokumentów mamy 14 dni na zapłacenie podatku od czynności cywilno prawnych w kwocie stałej zryczałtowanej 19 zł.W tym celu wypełniamy druk PCC3 w przypadku podwójnej własności w akcie notarialnym musimy wypełnić druk PCC 3A.Opłatę tą kierujemy do urzędu w jakim sie rozliczaliśmy w 2013 roku,nie ma konieczności składania wniosku do US w Wołominie

-udajemy się z kompletem dokumentów czyli z oświadczeniem z banku o ustanowieniu hipoteki,z zapłaconym podatkiem,i aktem notarialnym(do wglądu bo wypis juz tam jest) do sądu w Wołominie(wydział ksiąg wieczystych ul Prądzyńskiego 3a) i składamy wniosek o ustanowienie hipoteki z odpowiednimi wpisami,proponuje wypełnić ten druk w domu bo jest tego trochę.Koszt tej operacji to 200zł
następnie czekamy na przesyłkę poleconą z Sądu z zawiadomieniem o wpisie do księgi wieczystej .Termin to max 3 miesiące,ale wiadomo im szybciej tym lepiej ponieważ do momentu wpisu do hipoteki banki pobierają zabezpieczenie i raty są sporo wyższe
druki do pobrania tutaj
http://www.wolomin.sr.gov.pl/index.php?id=263&id2=249

-jak już ogarniemy sąd to przepisujemy umowę z dostawca energii.Choć tutaj rynek jest liberalny i pozwala wybrać dostawce to i tak trzeba się udać do PGE w Wołominie ul Piłsudskiego 61 ponieważ deweloper podpisał z nimi umowę

-następnie udajemy się do urzędu miasta w Ząbkach z prośbą o wyliczenie podatku od nieruchomości,teoretycznie nie potrzebujemy do tego żadnych dokumentów ponieważ urząd ma nasz akt notarialny ale z doświadczenia proponuje mieć akt notarialny przy sobie .I tu też teoretycznie obowiązuje nas 14 dni id daty podpisania aktu notarialnego,pisze teoretycznie ponieważ nie słyszałem aby ktoś płacił karę za zwłokę

-od razu pewnie urzędnicy pokierują do wydziału meldunkowego ale tu już niech każdy sam zdecyduje czy chce mieć meldunek w Ząbkach czy dotychczasowy

w przypadku zakupu gotówkowego przechodzimy przez wszystkie kroki oczywiście z pominięciem historii z bankiem

p/s
pojawiły sie pewne nieścisłości w temacie śmieci,według mojej wiedzy to umowę z miastem podpisuje wspólnota a nie każdy indywidualnie
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
27-03-2014, 22:10
Post: #8
RE: Akty notarialne
Świetna instrukcja. Super że ją wstawiłeś ja pominęłam punkt z PCC ale termin jeszcze nie minął na szczęście.
Co do deklaracji śmieciowej to owszem składa wspólnota w imieniu wszystkich mieszkańców, tylko że każdy (na piśmie) musi się zdecydować na segregację czy nie.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-03-2014, 18:02
Post: #9
RE: Akty notarialne
Czyli druk PCC-3 składamy do urzędu w którym rozliczaliśmy się w 2013 r pomimo, że na druku wpisujemy adres Różana? (chyba że wpisujemy poprzedni?). Jak z tym postępujecie?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-03-2014, 20:48
Post: #10
RE: Akty notarialne
Jeżeli zgłosiłeś w Urzędzie Skarbowym w Wołominie że mieszkasz na Różanej i chcesz się tu rozliczać z podatków (to jest deklaracja ZAP-3) to na deklaracji PCC-3 podajesz adres Różana i kierujesz to do Urzędu w Wołominie.
Jeżeli nie zmieniłeś adresu zamieszkania w Urzędzie Skarbowym to nadal należysz do poprzedniego Urzędu Skarbowego i tam należy złożyć deklarację, a adres wpisać wcześniejszy.
P.S. Nie trzeba być zameldowanym na Różanej żeby zgłosić do Urzędu Skarbowego że się tu mieszka i chce się rozliczać z podatków.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-03-2014, 21:55
Post: #11
RE: Akty notarialne
Tak na marginesie, aby było czytelniej tak jak pisał "piteron" druk PCC-3 tyczy się osób które kupiły mieszkanie w kredycie, w przypadku gotówki nie opłacamy PCC-3 i nie musimy się udawać do Sądu w Wołominie gdyż te wszystkie operacje uruchamia za nas notariusz i pobiera od nas należności za te operacje, więc tylko odbieramy akt notarialny od notariusza i z kopią xero udajemy się do PGE w celu przepisania umowy na licznik energii elektrycznej.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-03-2014, 23:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-03-2014 23:27 przez piteron.)
Post: #12
RE: Akty notarialne
jasne masz rację
może mało czytelnie napisałem
więc usystematyzujmy
opcja z kredytem
- odbieramy akt notarialny
- zanosimy go do banku w celu wystawienia przez bank papierów potrzebnych do ustanowienia hipoteki.Po otrzymaniu tytch dokumentów mamy 14 dni na zapłacenie podatku od czynności cywilno prawnych w kwocie 19 zł.Wypełniamy druk PCC3 a osoby które przystąpiły w większej ilości osób do kredytu wypełniają druk PCC3A w ilości takiej ile jest osób na hipotece

- udajemy się z kompletem dokumentów czyli z oświadczeniem z banku o ustanowieniu hipoteki,z zapłaconym podatkiem,i aktem notarialnym(do wglądu bo wypis juz tam jest) do sądu w Wołominie(wydział ksiąg wieczystych ul Prądzyńskiego 3a) i składamy wniosek o ustanowienie hipoteki z odpowiednimi wpisami,proponuje wypełnić ten druk w domu bo jest tego trochę.Koszt tej operacji to 200zł

- następnie czekamy na przesyłkę poleconą z Sądu z zawiadomieniem o wpisie do księgi wieczystej .Termin to max 3 miesiące,ale wiadomo im szybciej tym lepiej ponieważ do momentu wpisu do hipoteki banki pobierają zabezpieczenie i raty są sporo wyższe
druki do pobrania tutaj
http://www.wolomin.sr.gov.pl/index.php?id=263&id2=249

--jak już ogarniemy sąd to przepisujemy umowę z dostawca energii.Choć tutaj rynek jest liberalny i pozwala wybrać dostawce to i tak trzeba się udać do PGE w Wołominie ul Piłsudskiego 61 ponieważ deweloper podpisał z nimi umowę

-następnie udajemy się do urzędu miasta w Ząbkach z prośbą o wyliczenie podatku od nieruchomości,teoretycznie nie potrzebujemy do tego żadnych dokumentów ponieważ urząd ma nasz akt notarialny ale z doświadczenia proponuje mieć akt notarialny przy sobie .I tu też teoretycznie obowiązuje nas 14 dni id daty podpisania aktu notarialnego,pisze teoretycznie ponieważ nie słyszałem aby ktoś płacił karę za zwłokę

-od razu pewnie urzędnicy pokierują do wydziału meldunkowego ale tu już niech każdy sam zdecyduje czy chce mieć meldunek w Ząbkach czy dotychczasowy

opcja zakupu za gotówkę
-odbieramy akt notarialny
- udajemy się do dostawcy energii w celu przepisania umowy
- udajemy sie do urzędu miasta w Ząbkach w celu wyliczenia podatku od nieruchomości


co do pytanie Nuśki to Monia napisała co i jak
Ja od siebie dodam tylko małe ale,mianowicie według ordynacji podatkowej nie liczy się meldunek a miejsce zamieszkania na dzień 31 grudnia(PIT) lub miejsce zamieszkania w chwili zdarzenia której tyczy się sprawa podatkowa(czyli u nas moment podpisania aktu notarialnego)ale jak mogliśmy się zameldować nawet na pobyt czasowy jak nie mieliśmy odpowiednich dokumentów do tego.Czyli albo dostaniemy kuksańca od MSWiA za niedopełnienie obowiązku meldunkowego albo US bedzie mało zadowolony ponieważ nie złożyliśmy deklaracji ZAP3
Po dyskusji z człowiekiem który zajmuje się podatkami doszliśmy do wniosku że "zdrowiej" jest sie rozliczyć w miejscu gdzie przedmiotowa sprawa będzie miała swój epilog czyli w US w Wołominie.Jednak jeśli ktoś zapłaci podatek w miejscu swojego meldunku czyli inny niz Różana tez nie popełni wykroczenia skarbowego
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
28-03-2014, 23:53
Post: #13
RE: Akty notarialne
Hmm... albo czegoś nie załapałam, albo liczyć nie potrafię Winking W jaki sposóbi z UM mamy załatwić sprawę podatku w terminie teoretycznym do 14 dni po podpisaniu aktu notarialnego skoro mamy to zrobić po otrzymaniu z sądu informacji o wpisie do KW hipoteki, wiedząc, że sąd ma na to max 3 mc-e?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-03-2014, 00:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-03-2014 00:49 przez piteron.)
Post: #14
RE: Akty notarialne
zaraz zaraz co innego jest hipoteka a co innego księga wieczysta
Do obliczenia podatku potrzebny jest tytuł własności lokalu i tu wystarcza akt notarialny
cyt
"Czynności i dokumenty

Podatnicy podatku od nieruchomości są obowiązani składać organowi podatkowemu, właściwemu ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania, sporządzone na formularzach według wzoru określonego uchwałą rady gminy:

• informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych (osoby fizyczne) w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub od zaistnienia zdarzenia powodującego zmianę wysokości opodatkowania,
"
tu masz na podstawie UM Warszawy bo niestety Ząbki nie maja tego az tak dokładnie rozpisanego
https://www.um.warszawa.pl/zalatw-sprawe...wego-z-tyt
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


[-]
Powiadom znajomych i przyjaciół (Pokaż Wszystkie)
Facebook Twitter

[-]
Szybka odpowiedź
Wiadomość
Wpisz tutaj swoją odpowiedź.


Potwierdzenie kodem
Przepisz tekst z obrazka po lewej do poniższego pola tekstowego. Taki proces jest niezbędny, by zapobiec wysyłaniu wiadomości przez automaty.



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Powered by MyBulletinBoard
Spolszczenie by Polski Support MyBB
Kopiowanie tresci forum bez zgody administracji zabronione!
Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone przez użytkowników.

Serwisy partnerskie: Warszawa.cz | DomWawa.pl